بزرگداشت فرهاد فارسی در جشنواره 'حسنات'
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'زاون قوكاسیان' روز چهارشنبه در نشست خبری این رویداد گفت: بیش از 750 اثر با موضوع نیكوكاری به دبیرخانه این رویداد سینمایی رسید و همه این آثار تولیدات سینمایی فیلمسازان از سال 88 به بعد بودند.

وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش نهایی امسال در چهار بخش فلم كوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه طبقه بندی، و در نهایت پس از داوری این آثار، فیلم های بخش مسابقه مشخص شدند.

به گفته دبیر دومین جشنواره حسنات، مینو فرشچی، جمشید ارجمند و علی خدایی آثار بخش فیلمنامه، مهناز افضلی، غلامرضا مهیمن و فرهاد ورهرام آثار مستند و كیومرث پور احمد، ناهید طباطبایی و علی گنجوی فیلم های بخش پویانمایی و كوتاه داستانی را داوری كرده اند.

قوكاسیان از برگزاری همزمان جشنواره حسنات در استان های اصفهان، آذربایجان غربی، گیلان و البرز خبر داد و تاكید كرد كه آثار بخش مسابقه این رویداد سینمایی از سوی افرادی زبده انتخاب شدند.

وی از بزرگداشت مرحوم 'فرهاد فارسی' از طراحان صحنه و دكور فقید سینمای ایران در جشنواره حسنات خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره حسنات، آثار 'ارد زند' نیز مرور خواهد شد و تلاش بر آن است مخاطبان در این رویداد با مفهوم حسنات از نزدیك آشنا شوند.

قوكاسیان افزود: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان حامی جشنواره حسنات در بخش جوایز خواهد بود. بهترین فیلمنامه های این رویداد برای تولید حمایت می شوند.

'حسین مولایی' مدیرعامل كانون حسنات نیز در این نشست با بیان آنكه این كانون در عین فرهنگی بودن، به عنوان یكی از مراكز خیریه محسوب می شود، افزود: مضمون اصلی آثار حاضر در دومین جشنواره حسنات نیكوكاری است و معتقدم باید به این مهم بیش از گذشته پرداخته شود.

وی گفت: مساله نیكوكاری را می توان از طریق آثار سینمایی به درستی ترویج كرد و هدف اصلی از برپایی جشنواره حسنات همین بوده است.

مولایی ابراز امیدواری كرد كه با استفاده از آثار سینمایی كوتاه، فرهنگ نیكوكاری بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

'شكرالله بنار' مدیرعامل موسسه مالی اعتباری فردوسی و از حامیان مالی این جشنواره نیز در ادامه این نشست گفت: این موسسه علاوه بر فعالیت جدی در عرصه اقتصادی كشور، در زمینه های فرهنگی نیز فعالیت داشته و به عنوان یكی از حامیان مالی دومین جشنواره حسنات محسوب می شود.

وی یادآور شد: یكی از مصادیق حمایت ما از هنرمندان، احداث شعبه موسسه مالی اعتباری فردوسی برای هنرمندان و ورزشكاران است تا به سهم خود از این قشر فرهیخته حمایت كنیم.

مدیرعامل موسسه مالی اعتباری فردوسی تاكید كرد: یكی دیگر از اقدامات فرهنگی این موسسه، تلاش برای فراهم كردن شرایط اكران فیلم های جشنواره حسنات در استان های گیلان، آذربایجان غربی و البرز بود و امیدوارم دامنه فعالیت های فرهنگی موسسه مالی اعتباری افزایش یابد.

دومین جشنواره فیلم كوتاه حسنات از 11 تا 14 اسفند ماه در اصفهان برگزار می شود.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: نور , کریسمس , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: